Thursday, August 23, 2018

Komunista Job

Vždy, když slyším komunisty mluvit o stalinských procesech nebo srpnové okupaci, vzpomenu si na Knihu Job:

27:2-7: Při Bohu živém, který mi upřel právo,
při Všemohoucím, jenž naplnil mě trpkostí,
přísahám, že dokud je ve mně život,
dokud mám v chřípí Boží dýchání,
nevypustím ze rtů žádnou podlost,
nebudu mluvit jazykem falešným.
V žádném případě vám nedám za pravdu,
své bezúhonnosti se jakživ nezřeknu.
Trvám na své nevině – té se nepustím,
po celý život mám čisté svědomí!
Kéž by mí protivníci byli odhaleni jako zlosyni
a ti, kdo mě napadají, jako zločinci!

Pro komunisty je prostě Rusko Bohem a všechny ústrky od něj snášejí pouze jako další zkoušku pravosti víry. To mj. vysvětluje, proč se v roce 1968 tak snadno podvolili. Ne ze strachu, ale kvůli víře.




No comments:

Post a Comment