- Z literatury proberou zhruba deset knih do roka. O zbytku nevi nic. Presny opak ceskeho, encyklopedickeho, systemu.
- Nikdo jim ve skole nerekne, ze existuje Bible. Pry by se to nelibilo muslimum.
- Nemaji zadne umelecke predmety, jako vytvarnou ci hudebni vychovu. Oni se nenauci vuibec nic o vytvarnem umeni !
- V matematice berou veci, ktere se jinde berou az na universite. Neni divu, ze vetsina matematiku nechape.
- Vubec je nezkouseji ustne. To znamena, ze se vubec nenauci mluvit na verejnosti. Navic maji malo znamek (jenom z pisemek), takze jedno zavahani ma vazne dusledky.
S temi pristehovalci je to taky asi slozitejsi. Zalezi to tom, odkud prisli. Deti pristehovalcu z evropskych ci asijskych zemi maji obvykle vyborne vysledky. A to hlavne ve francoustine ! Ja si to vysvetluju tim, ze oni o te francoustine museji vic premyslet, takze lepe chapou, jak funguje. Problem je s pristehovalci z Afriky, a to hlavne z muslimskych zemi. Je jasne, ze to maji tezsi. Proste rozdil mezi Francii a jejich puvodni vlasti je moc velky. Navic spousta z nich nevidi ve vzdelani zadnou hodnotu a nektera temata odmita (historii - je to historie kolonizatoru, literaturu - je to literatura neislamska,…).
(reakce na foru Kure na cestach)
No comments:
Post a Comment