Monday, May 12, 2008

O Islamske hrozbe

Můj příspěvek na blogu Pana Hořejšího:

Pana Hořejší, Vás názor na "plíživou islamizaci" lze vysvětlit tím, že žijete v Češku, kde nemáte s muslimskou menšinou přímé zkušenosti. Tedy zatím; nebude to dlouho trvat a Umma dorazí i do Češka.

Já žijí ve Francii, asi 30 km od mého bydliště leží jedno z muslimských předměstí (Evry). Jedna se o jedno z těch civilizovanějších. Když tam přijdete, máte pocit, že jste se ocitl v někde v muslimské Africe. Většina žen je na ulici zahalena, muži chodí v muslimské "noční košili", sandálech a s čepičkou. Místní obchody prodávají pouze hallal jídlo (tj. čistě jídlo - žádné vepřové, žádný alkohol,...). Kazda čtvrt má svou mešitu. Veřejné financování náboženství je ve Francii zakázáno, podporovat kulturu je ale povoleno - proto je většina mešit oficiálně "islámské kulturní centrum". Pak může být placená z veřejných výdajů. Iman je pak většinou dovezen z arabských zemí (často že Saúdské Arábie, která islám ve Francii štědře subvencuje). Většina techno imamu mluví francouzky pouze přibližně - jejich řeč je arabština. To vše s tichým souhlasem úřadu. Proč ? Chtějí být přece zvolení a muslimové tvoří nezanedbatelnou část jejich voličů.

Ve školách, kde se vyskytují muslimové, je nemožné učit o některých historických událostech (například shoah). Ale také o evoluci. Jetlize americane mají své náboženské fanatiky bránící vyučování evoluce, evropani je mají také - jsou to muslimové. Minulý rok dostaly všechny francouzke školy poštou nádhernou publikace vysvětlující, že evoluce je nesmysl. Na každé stránce byla fotka fosilie a vedle fotka odpovídajícího žijícího zvířete. Vše perfektně provedené, na křídovém papírů. Nakladatel je z Turecka. V mnohyvh školních jídelnách (například v Lyonu) je už vepřové zakázané. Společně vyučování plavání není možné, děvčata musejí plavat odděleně. Atd atd.

Francouska situace není ještě nejhorší díky tomu, že místní přistěhovalci pocházejí většinou z poměrně liberálních zemí "Magrebu" (Maroko, Alžír, Tunisko) a křesťanské Afriky (mnoho černých afrických zemí nebylo po arabské okupaci islamizováno, protože muslim nemůže být zotročen). Situace v zemích s přistěhovalci z Blízkého Východu je výrazně horší. Zatímco francouske muslimky noci vselku slušivé (často výrazně barevné) šátky, které zakrývají pouze vlasy, ve islámských čtvrtích Anglie (Londonistan,...) člověk potká takřka vyhrané ženy úplně oblečené v pytli typu "věrná vdova". Vidět jsou pouze oči.

Má na tom vinu muslimské pozadí přistěhovalců nebo špatná integrační politika evropských zemí ? Nesporně obojí, ale role islámu je, podle mého
názoru, zásadní. Důkazem je, že s neislámskými přistěhovalci (Asie, křesťanská Afrika,...) problémy nejsou. Čínská čtvrt v Paříži (XIII obvod) je velice přívětivá část města. Stejně tak hinduistické ctrti Londýna.


Nemyslím si, že za islamizaci Evropy je nějaké spiknutí. Islám je prostě takový. Byl takovým vždy ale jeho smísením s evropskými ideologiemi (fašismus, komunismus a nacionalismus) vznikla vysoce agresivní směs, která ohrožuje západní společnost v samých základech. Již dnes je v Evropě 10% "nerozpustitelných" muslimů. K tomu, aby výrazně ovlivnili evropskou politiku jich nemusí být < 50%. Nějakých 20-30% bude úplně stačit aby nikdo nemohl ve volbách zvítězit bez jejich podpory. A pak se máme na co těšit. Nejsem proti imigraci (sám jsem imigrant), ale musí to být imigrace kulturně slučitelná - Asie, křesťanská Afrika, Jižní Amerika.

---

Tento odstavec jsem nepřehlédl. Problém je v tom, že Islám brání integraci. Muslim se takřka vždy cítí především muslimem a až pak francouzem, němcem nebo marocanem. (To je ostatně problém, na který narazili americani v Iráku - nikdo se tam necítí iracanem, každý je především siit, sunnit nebo kurd.) Příčin je několik ale ta hlavní je opět v Islámu samém - zatímco křesťanské církve vznikly v existujícím státě (v Římské říši), Islám musel tento stát sám vytvořit. Proto islám nezná oddělení světské a sakrální moci. Zatímco křesťané se od počátku museli vyrovnat s existující státní moci, muslimové si své státní uspořádání vytvořili sami. Křesťane, ve světských záležitostech přijali existují římské právo - muslimové vytvořili současné právo světské i náboženské. Proto se muslim obecně necítí být příslušníkem světského státu, ale Ummy - společenství mulsimu. A proto je pro něj velice těžké se do (ne-islámského) státu integrovat. Taky je nutné si uvědomit, že většina islámských zemí nikdy neměla svůj vlastní stát - vždy byli pouze součástí nějaké "vseislamske" říše (Írán je výjimka). Proto se v Islámu národní povědomí vytvořilo až pod vlivem evropské colonizace, což je poměrně nedávno.

Proč západní Evropa dopustila masovou imigraci muslimů ? Částečně je to pozůstatek colonizace: Mnoho muslimských francouzů přišlo do francie po osamostaneni Alžírska. Šlo o tzv. Harki, byli to Ti, kteří se nějak podíleli na francouzské kolonizační správě (a také válčili za Francii v obou válkách). Svými militatnimi spoluobčany byli pak považováni za kolaboranty. Ti, kteří zůstali v Alžíru, byli umučení, popraveni. Druhá přistěhovalecká vlna souvisela s práci - Evropa měla nedostatek pracovních sil, zejména na\ "podřadné" práce. Pozvala si tedy "gastarbaitry", v Německu turky, ve Francii magrebany. Nejdříve přišli pouze muži. Pak (právo na sjednocení rodin) za nimi přišly jejich manželky (až čtyři manželky na jednoho manžela) a děti. Před časem tisk ve Francii odhalil případ rodiny s šedesáti členy - manžel, několik manželek a děti - všichni žili v jednom panelákovém bytě a samozřejmě pobírali dětskou podporu, která je ve Francii silné progresivní. V s současné době se Evropa potýká s problémem nových ilegálních imigrantů - Afrika je pouze 30km daleko. Není v podstatě možné je vyhostit - u některých se neví kam (nemají žádný pas), jiní mají děti, které chodí do školy (právo na vzdělání není vázané na národní příslušnost),... Vždy, když se president Sarkozy snaží zpřísnit přistěhovalecké zákony, celá levice (tj. mimo jiné všichni umělci) začne hystericky protestovat.

Věřím, že v ostatních evropských semich (Německo, Anglie, Itálie, Španělsko, Nizozemsko,...) je to podobně.

---

Ještě pár slov k otázce Israele. Israel je pro arabské státy pouze záminka. Ve skutečnosti palestinskými araby pohrdají. Jediný stát, který (některým) palestinským arabum poskytl občanství je Israel. Ve všech ostatních státech žijí palestinci v táborech, v ghetech. Israelsti arabove jsou v Israeli jistě občany druhé kategorie - ale pořád jsou na tom podstatně lépe než palestinci v Jordánsku nebo v Libanonu.

Po druhé světové válce byly přemístěny milióny lidí, všichni se od té doby integrovali a dnes žijí jako normální občané svých nových zemí (případ Gruzie a Jugoslávie je specifický, bolševická moc to tam prostě po válce zmrazila a rozmrzlo to až dnes). Proč je problém jenom s Palestinci (kteří jsou navíc kulturně s Jordánci zcela totožní) ?

Israel jistě provedl mnoho špatného. Ale musíme si uvědomit, že jde o ostrov oprostred oceánu agresivity. Od svého založení je Israel bez přestávky terčem agrese. Několikrát byl přímo napaden (poprvé hned po svém založení). Několik jeho (možných) sousedů neuznává ani právo na jeho existenci. Antiisraelska propaganda v arabských zemích je přímo neskutečná (doporučují se podívat na některá videa MEMRI).

Ano, Israel okupuje některá území, které dobyl při obraně před nevyprovokovanou agresi. Měl by je vrátit. A co ostatní ? Kdy vrátí Rusko Konigsberg ? Proč se o tom nemluví. (Israel vrátil Gázu - s jakým výsledkem ?)

Hodně se mluví o muslimech (palestincich arabech) zabitých Israelem při odvetách za útoky proti Israeli. Je jich ale mnohonásobně méně, než muslimů zabitých jinými muslimy (napr. severní Afrika). Proč se nemluví o nich ? Největší vrazi muslmu nejsou israelci, ale jiní muslimové.

---

> Má snad tady vůbec někdo ponětí o tom, z čeho vychází muslimský nárok na Jeruzalém, jako třetí nejsvětější místo islámu?

Mohamed tam vystoupil na nebesa. Tj. odešel tam a už se nevrátil. Takže kam jinam mohl odejít, než k Alahovi ? (Upozorňují: nežertuji)

Islám nezná možnost odsvěcení. Tj. jakmile jednou někde postaví mešitu, už to je navždy Alahovo a onu mešitu nesmí nikdo zbourat. Samozřejmě,
jakmile muslimové nějaké území dobydou, postaví na jeho svatých místech mešity. To se stalo na Chrámové Hoře. To samé se stalo v Indii na místě zrození Rámy a na místě zrození Krišny. Dnes tam stojí mešity, a nikdo je nesmí zbourat. Problém mešity na Chrámové Hoře je ostatně v pozadí druhé Intifady - Sharon "si dovolil" tam vkročit (to mají židi přísně zakázáno). Proto palestinci povstali.


---

Otázka rozdílu mezi Křesťanstvím a Islámem je zásadní. Mnoho lidí tvrdí, že jde v podstatě o stejný monoteismus, oba se vlastně modlí ke stejnému Bohů. Není to pravda. Rozdíl je zásadní. Velice dobře to pojmenoval současný Papež. Rozdíl je v racionalitě. Křesťanský bůh je v zásadě racionální (je Slovo = Logos). Alah racionální není. Tulipán je tulipánem, protože tomu tak Alah chce. Zítra může chtít něco jiného. Nejedná se pouze o abstraktní teologicko-filosofický spor. Jde o zásadní rozdíl, který má konkrétní důsledky. Například:

1) A.Sálám (pakistanec, nositel Nobelovy ceny za fyziku) chtěl založit universitu v islámském státě. Obcházel presidenty, krále,... a přemlouval je. Všichni souhlasili s technickou školou, nikdo nechtěl podporovat základní výzkum. K čemu ? Přírodní zákony jsou přece vůle Alaha, nemá smysl je zkoumat.

2) Když Napoleon dorazil do Egypta, chtěl jim přinést Francouzskou Revoluci - Volnost - Rovnost - Bratrství. S tou Rovnosti a Bratrstvím by to šlo, ale význam Volnosti (Svobody) muslimové prostě nechápali.

3) Tomáš Halik uvádí (je to na jeho blogu), že v nějaké křesťansko-islámské komisi pro mezinabozensky dialog narazili na problém hned na začátku. Muslimové nemají obdobu slova "dialog".

4) Demokracie je pro muslimy obtížné pochopiteny pojem. Tak jako je vše vůle Alaha, tak je na zemí důležitá vůle vládce. Stejný koncept.

Křesťane i muslimové prošli ve středověku stejným rozpolcenim pokud jde o boží racionalitu. U katolíků zvítězila racionalita (protestanti to mají trochu složitější), u muslimů zvítězila irracionalita. Když si přečtete Korán a Bibli, pochopíte proč. Je tom tam. Křesťan má Boha milovat a poznávat. Muslim ho má pouze poslouchat.

Myslím, že nejlepšími kritiky islámu jsou osdpadlici od Islámu (a chce to hodně odvahy být odpadlík - je za to trest smrti). Konkrétně ženy. Mám na myslí dvě: Ayaan Hirsi Ali a Wafa Sultán. Měl jsem cest být na meetingu s Ayaa Hirsi Ali v Paříži - málokdy člověk slyší tak důrazně odsouzení Islámu, s hlubokou znalosti věci. (O meetingu jsem napsal na svůj Blog: tady a tady.)

---

> P.S.Můžete mi prosím, poslat odkaz, odkud je papežův citát. Přiznám se, je to srovnání velice zajímavé a pro mne nové.

Celý projev je tady.

Je to poněkud těžké čtení. Zásadní pasáž o racionalitě v Islámu a Křesťanství je tady:

For thé emperor, as a Byzantine shaped by Greek philosophy, this statement is šelf-evident. But for Muslim teaching, God is absolutely transcendent. His will is not bound up with any of our categories, even that of rationality.[6] Héře Khoury quotes a work of thé noted French Islamist R. Arnaldez, who points out that Ibn Hazm went so far as to státě that God is not bound even by his own word, and that nothing would oblige him to reveal thé truth to us. Were it God's will, we would even háve to practise idolatry.[7]

Papež si muslimy naštval zejména tímto výrokem (že stejného projevu, ale Papež tady cituje jistého byzanskeho učence):

Show mě just what Mohammed brought that was new, and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by thé sword thé faith he preached.

---

Myslíte, že Francie je lepší ?

Vznikla tady unikátní koalice levičáků a islamistů - spojuje je především společná nenávist k USA. Kdo je proti Islámu, je "islamofob" (to je něco jako rasista). Naopak být proti židům je v pořádku, židé přece vrazdeji palestince.

Jsou samozřejmě čestné výjimky, jako například Caroline Fourest (organizovala setkání s Ayaan Hirsi Ali).

Celá diskuse je zde.

No comments:

Post a Comment